Copyright Harry 2016 All Rights Reserved
MERCURY MONTEREY HARD TOP COUPE 1966
Je mnoho názorů na to, jak má vypadat správné kupé. Názor můj a mně podobných je jasný. Ani u pořádného kupé nesmí chybět pohodlí, prostor, styl a spousta výkonu. A přesně to nechybí automobilu, který si tentokrát představíme. V roce 1966 vyjel z výrobního pásu zbrusu nový Mercury Monterey Hard Top Coupé. Jeho nový majitel se mohl radovat z krásné karoserie, které dával sílu osmiválcový motor o obsahu 6,5 litrů (390 cui) s výkonem přes 260 koní a jak tomu u takových motorů bývá i obludným kroutícím momentem. S touto spoustou stylu bylo vlastnictví tohoto auta stejně jako dnes zážitek se vším co k tomu patří
Mercury se nijak neupejpá, což dokazuje sytě červená barva na všech těch metrech čtverečních jeho rozměrné karoserie. Nechává tak na obdiv nekonečné rovné plochy rámované ostrými hranami. Obě kapoty velikosti Texasu vzbuzují respekt ze všech úhlů. Třešničkou na dortu je a netradičně zaoblené zadní okno.
Co říci k interiéru? Postačí dvě slova, styl a vkus. Dokážeme si za volantem představit solidního muže středních let v obleku s tenkým proužkem, kloboukem s jednobarevnou stuhou, brýlemi v masivních chromovaných obroučkách, řidičských rukavicích a nezbytnou cigaretou mezi dvěma prsty. Pak jen se znuděným výrazem sešlápne plynový pedál a jeho Mercury za burácení duálních výfuků doplněném kvílením pneumatik vyráží vpřed.
Při jízdě si samozřejmě můžeme sílu motoru naplno užívat jen na rovných silnicích. To protože řezat zatáčky s autem o hmotnosti náklaďáku a odpružením hodným Rolls-Royce dost dobře prostě nejde. Navíc, za posilovač brzd si původní majitel nepřiplatil a zastavit několikatunovou střelu jen za pomoci lidské síly a bubnových brzd rozhodně není jednoduché. To jsou ale věci, které nám ani trochu nevadí...
Mercury s gentlemanem za volantem mizí v hustém provozu amerického velkoměsta a nám zbývají jen vzpomínky na zlatou dobu amerického automobilového průmyslu. A nebo ne? Naštěstí díky nadšencům, jako jsme my a nám podobní, můžeme ještě dnes nasednout do tohoto úchvatného coupé a zažívat stejné pocity, jako náš americký gentleman...
A to je dobře!