"...velké rozměry karoserie těžkopádných tvarů působí na Evropana poněkud nezvykle..." - neznamená nic jiného, nežli to, že karoserie se vymyká uniformnímu vzhledu všech ostatních aut zaparkovaných před supermarketem, navíc je v ní i dostatek místa na uložení nákupu a hlavně pro osoby sedící uvnitř.
"...v nabídce bohužel není dieselový motor..." - úpěnlivé volání českého člověka po dieselovém motoru, který vypouští do ovzduší několikanásobné množství NOx oproti motoru benzinovému, dále černá oblaka sazí výrazně přispívající ke smogovým situacím, a to i s tolik opěvovaným filtrem pevných částic (jen si všimněte, že se u dieselů všude udává jen množství CO), zkrátka, pokud při prudkém sešlápnutí plynového pedálu nezůstane na silnici černá skvrna připomínající hejno mrtvých netopýrů, nesmí být český řidič spokojen!
"...zrychlením nebudete příliš nadšeni, vzhledem k líné automatické převodovce..." - autor pravidelně opomene uvést obvyklý rozdíl ve rychlení z nuly na 100 km/h oproti převodovce manuální, je obvykle asi 0,5 - 1 s. U moderních automatickcých převodovek to už sice neplatí, ale nesmíme zapomínat, že co český řidič, to závodník honící každou desetinu sekundy! Což se také každý den odráží ve statistikách úmrtnosti na našic silnicích.
"... absence manuální převodovky, automat ochuzuje řidiče o požitek z jízdy..." - proti gustu žádný dyšputát, pokud někdo hodlá trávit čas v autě tím, že bude v jednom kuse směšně podupávat po pedálu spojky a "kvedlat" s "fofrklackem", nechť je mu to dopřáno. Jsem ale toho názoru, že je lepší věnovat svoji pozornost a energii bezpečné jízdě a sledování provozu, nežli přemýšlením, zda se vyplatí zařadit ten nebo jiný rychlostní stupeň. Zajímavostí je, že podle výzkumů uskutečněných již v 70. letech firmou Borg Warner ve Velké Británii, bylo zjištěno, že energie vynaložená řidičem k řazení rychlostních stupňů manuální převodovky během jízdy městem na vzdálenost 80 km se rovná energii, kterou by člověk vynaložil k vyzvednutí 1000 kg (jedné tuny!) do výšky 1,5 m! Není nad to si za jízdy pořádně zacvičit...
"...příliš lehký chod posilovače řízení vylučuje dobrý kontakt s vozovkou..." - opět odkaz na skutečnost, že každý český řidič je Emerson Fittipaldi na penzi. Závodní auta posilovače ze zmíněného důvodu samozřejmě vůbec nemají. Ovšem důvodem k zamyšlení je skutečnost, k čemu tedy český člověk chce své auto používat. Já dám přednost pohodlné jízdě a bezpracnému parkování nežli zápasení s volantem se slabou útěchou na rtech, že jsem si připlatil za posilovač řízení, který tam někde sakra určitě musí být...
"... nejisté jízdní vlastnosti, příliš měkký podvozek, naklánění karoserie v zatáčkách..." - a zase, český člověk zkrátka od svého auta vyžaduje sportovní jízdní vlastnosti. Pokud necítí v zádech každý kamínek na silnici, není to prostě ono. Riziko únavy při delších jízdách s takovým odpružením (spíše neodpružením) spojené s velice únavným tělocvikem při manuálním řazení rychlostních stupňů a zápasením s volantem "s dostatečně tuhým řízením" je veliké a má za následek nemálo tragických dopravních nehod při letních putováních k moři. Spořádaná a bezpečná jízda bez "řezání" zatáček se prostě v Čechách nenosí.
"..nezvyklé umístění ovládacích prvků, špatná ergonomie a využití vnitřního prostoru při celkových rozměrech..." - velice často kritizované velké vnější rozměry amerik při průměrném vnitřním prostoru. Důvod je prostý. Při nárazu má amerika deformační zónu obvykle tak velkou, jako celý menší evropský vůz. Co se týká nezvykle umístěných ovládacích prvků, pro mně jsou nezvykle umístěny ty v evropských autech.
"...příliš měkká sedadla, špatné boční vedení..." - a jsme zase u toho, český člověk by byl zřejmě spokojený v laminátové skořepině formule F1. Já si zase rád v autě pohovím stejně jako doma v obýváku.